Klantenservice HMG Benelux


HMG werkt zonder vertegenwoordigers, showroom of eigen verkooppunten. HMG levert rechtstreeks af fabriek of groothandel aan bedrijven en particulieren. Wij zijn niet goedkoop ten koste van de kwaliteit, maar omdat wij onze verkoop en logistiek professioneel en efficient hebben geregeld  Wij zijn vermoedelijk wel de grootste online groothandel in plaatmateriaal voor dak en wand in Nederland en België, en HMG levert ook in heel Duitsland. Door ons hoge inkoopvolume kunnen wij bij gerenomeerde producenten  en groothandels in binnen en buitenland tegen zeer scherpe prijzen inkopen. Dit voordeel geven wij verder aan onze inmiddels meer dan 50.000 klanten. 

 

Zakelijke klanten (handel en aannemers in de bouw)

 

Als zakelijke klant werkzaam in de bouw en tuinbouw kunt u zich hier registreren en profiteert direct van korting op de consumentenprijzen en extra staffelkorting bij afname van grotere hoeveelheden. Meer info .....

 

Bestellen en offertes online

Ons gehele assortiment kunt u in onze professionele webshop voor particulieren en bedrijven 24/7 online bestellen. Als u eerst wilt weten wat een dak of wand u met een bepaalde plaat inclusief hulpstukken en bevesigingsmateriaal gaat kosten, dan kunt u gebruik maken van onze Dak & Wand planner. U kunt hier heel eenvoudig zelf online een offert maken en deze direct of later omzetten in een bestellen. Lukt het niet of heeft u deskundige hulp nodig dan kunt u via onze callback service of per e-mail contact met ons opnemen.

 

 

Transportplanning

Het tranport en de logistieke planning van bouwmateriaal, met name van plaatmateraal waarvoor speciale voertuigen en goed opgeleide chauffeurs nodig zijn, mag u faire wijze niet vergelijken met een bestelling van kleding bij bijvoorbeeld Bol of de Wehkamp, waar u bij uw bestelling vaak kunt aangeven op welke dag en tijdsip u uw bestelling wilt ontvangen. Als we dat met plaatmateriaal van vaak wel 12 m lang zouden willen realiseren, dan zouden we de prijzen en de tranporstkosten enorm moeten verhogen.

 

Om de transportkosten voor al onze klanten en voor kleine en grote bestellingen zo laag mogelijk te houden werken wij met verzameltransport. Wij trachten alle bestellingen die in een week binnen komen te verwerken, te produceren, te verpakken en in de volgende week bij onze klanten in heel Nederland, Vlaanderen en Duitsland af te leveren. Omdat de bezorgadressen wekelijks verschillen kunnen wij op voorhand geen datum of tijd afspreken. De vrachtwagens (ca. 40 stuks) worden in het weekend beladen en vertrekken op maandagmorgen vroeg en komen meestal eerst op vrijdagmiddag of zaterdagmorgen terug. Vaak hebben de chauffeur wel 40 adressen in een week waar ze bouwmateriaal moeten bezorgen. Door verschillende onvoorziene omstandigheden (bij het lossen, in het verkeer etc.) kan oponthoud ontstaan waardoor de planning wordt verstoord. De meeste wagens zijn voorzien van een GPS systeem. De chauffeurs rijden een van te voren vastgestelde route en kunnen daar niet van afwijken. Zodra een chauffeur naar een bezorgadres rijdt wordt een SMS of e-mail verzonden met een link waarmee u als klant de wagen op de kaart kunt volgen. U kunt dan inschatten hoe laat deze bij u kan zijn.

 

Informatievoorziening bij verstoringen van de planning

De chauffeurs hebben de telefoonnummers die u bij uw bestelling heeft doorgegeven. Bij problemen, bijvoorbeeld als ze het losadres niet kunnen bereiken, zal de chauffeur u bellen. Wij geven het telefoonnummer van de chauffeurs niet aan onze klanten maar in noodgevallen kunnen wij de chauffeur voor u bellen of zien waar de wagen is en inschatten wanneer deze bij u kan zijn. Indien wij van het transportbedrijf informatie ontvangen dat een wagen problemen heeft en wij rekening moeten houden met aanzienlijk oponthoud informeren wij u onmiddelijk per e-mail en SMS.


Transport

  • Plaatmateriaal wordt geleverd met een ca. 16 m lange truck met oplegger.
  • Plaatmateriaal wordt gelost met een kraan of heftruck.
  • Gelost wordt naast de wagen op de verharde weg.
  • Losplaats is te allen tijden ter beoordeling van de chauffeur.
  • Wij leveren in heel Nederland, Vlaanderen en Duitsland (vaste land).
  • De standaard transportkosten bedragen € 40,00 excl. BTW.
  • Voor een aantal producten wordt een toeslag berekend.
  • Kleine pakketten worden indien mogelijk met pakketdienst geleverd.

Levering

  • De levertijd bedraagt doorgaans 1 - 2 werkweken. 
  • Wij kunnen op voorhand geen datum en tijd afspreken.
  • U ontvangt minimaal 2 dagen van te voren bericht wanneer de levering plaatsvindt.
  • Op de afleverdag ontvangt u een SMS / e-mail met een link om de wagen te volgen.
  • Het is niet mogelijk de aangegeven leverdatum en tijd te wijzigen.
  • Het is voor u niet noodzakelijk voor u om ter plaatse te zijn.
  • Indien u wel aanwezig bent dient u de goederen te controleren en voor goede ontvangst te tekenen.

Betalingen

  • iDeal
  • Paypal
  • Bankcontact
  • Bankoverschrijving
  • Creditcard
  • Factuur 30 dagen (bedrijven)

Contact